Misja może być sformułowana w 2
aspektach:
ze względu na adresatów, do
których jest kierowana, oznacza to że misja gminy jest wyrażona na 2 różne
sposoby (ale nie stanowi to jej rozdwojenia)
a) misja zewnętrzna
adresowana do inwestorów, turystów, zagranicznych samorządów, dysponentów
środków pomocowych
Winna mieć walor promocyjny(powinna
być sformułowana krótko, ale zapadający w pamięć i poruszający wyobraźnie. Nie
musi posiadać rozbudowanej warstwy informacyjnej, a jedynie może zachęcić do
sięgnięcia o dodatkowe treści. Misja zewnętrzna buduje wizerunek gminy.
b) misja
wewnętrzna adresowana jest do interesarjuszy wewnątrz gminy to jest
społeczności, jej liderów, administracji i władz gminy. Stąd powinna być
dobitna jednoznaczna informacja co postanowiliśmy osiągnąć i jakimi środkami.
Nie musi być emocjonalna, ważne by była konkretna. Misja wewnętrzna ma stanowić
wewnętrzny drogowskaz dla lokalnych polityków, pracowników gminnej
administracji oraz samych mieszkańców ukazując generalny kierunek, który został
wybrany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz