środa, 16 października 2013

Metodologia formułowania misji gminy


Misja może być sformułowana w 2 aspektach:
ze względu na adresatów, do których jest kierowana, oznacza to że misja gminy jest wyrażona na 2 różne sposoby (ale nie stanowi to jej rozdwojenia)

a) misja zewnętrzna adresowana do inwestorów, turystów, zagranicznych samorządów, dysponentów środków pomocowych
Winna mieć walor promocyjny(powinna być sformułowana krótko, ale zapadający w pamięć i poruszający wyobraźnie. Nie musi posiadać rozbudowanej warstwy informacyjnej, a jedynie może zachęcić do sięgnięcia o dodatkowe treści. Misja zewnętrzna buduje wizerunek gminy.


b) misja wewnętrzna adresowana jest do interesarjuszy wewnątrz gminy to jest społeczności, jej liderów, administracji i władz gminy. Stąd powinna być dobitna jednoznaczna informacja co postanowiliśmy osiągnąć i jakimi środkami. Nie musi być emocjonalna, ważne by była konkretna. Misja wewnętrzna ma stanowić wewnętrzny drogowskaz dla lokalnych polityków, pracowników gminnej administracji oraz samych mieszkańców ukazując generalny kierunek, który został wybrany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz